Bushbaby

Antligen internet! Som en riktig bushman dyker jag nu upp ur buskarna. Har startat upp gruppresan med en vecka av vad som kants som nagot taget ur "mitt i naturen". En elefant har, tva giraffer dar och en hel hog warthogs runt kroken (pumbas role model). Tyvarr inga bildbevis da tiden ar knapp, schemat ar fastslaget och jag ska tillbaka for att grilla pa hotellet. Ar man inte i tid blir det ingen mat...

Gruppresan ar annars finemang, en hoper (15 st) mojliga och omojliga manniskor, allt fran 21 till 65 ar och av olika nationalitet. En blandad kompott minst sagt. Inga direkta soulmates men helt ok folk att tillbringa nagra dagar med. 

Forutom lite magkrangel (verkar obligat nar man ar ute och reser) ar det bara bra. Sa en kort rapport. Mycket bussresor. Talt med orm i (lyckligtsvis inte mitt). Besok pa skola med foraldralosa barn som sjong och dansade for oss (foretaget jag aker med sponsrar denna skola sa vi far aka dit och se hur det ser ut). Nattsafari med plotsligt uppdykande lysande ogon i morkret (liten kattaktig sak, tyvarr inga lejon). Elefanter pa 1 m avstand (de ar stora aven ute i skogen). Inte sa mycket tid till att sola sa det ar mest nasan som blivit rod. Kommer inte pa nagot mer nu men det har kuskats runt och setts pa massor av saker sa ni vet det.

Just nu ar vi pa Dolphin coast. Sag nagra fenor i fjarran. Antligen ett hotell och inga talt. Imorgon ska vi in i bergigare omraden och ut och hajka lite. Och nu ska jag ivag och ser fram emot en varm dusch ikvall! Blir superbt kallt pa kvallarna har sa jag ar trots allt glad for min sovsack... Kramar! 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Elin.

Vad kul att du nått civilisationen, innan du anländer Sverige vill vi att du lyckas fota fina bilder från SA.

Alla hälsar Många kramar.

Mappa

2008-10-16 @ 17:06:48
Postat av: Anonym

Hej! Schyst med elefanter! Har hört att de har en puls på bara 5 slag per minut. Måste ha starka hjärtan! Vill också rapportera att jag tillagat en rätt som jag vore förvånad om du inte gillar, innehåller nämligen favoriter som kål, ingefära och lemon curd.. vad sägs om det? Du får receptet när du kommer hem. Ta hand om dig!

2008-10-19 @ 20:28:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0