Dyrgrip

Nu har det skett. Efter mycket letande och en hel del beslutsångest tog jag idag steget. Nya glasögon.
Från Tiger.       image42

Nej det är inte så de ser ut. De är röda och fina, i plast. Och jag ser übercool ut i dem.

Det enda problemet var priset. 6200! Har ni hört på maken. Dyrare än min kamera. Nästan så att man får en dator för pengarna. Ja det får man. Men så är det när man är nästan blind. Enligt expediten- "jag rekommenderar verkligen högbrytande glas, de blir ju ...väldigt tjocka ... annars". Och vem vill se ut att ha flaskbottnar för ögonen?
Men när ska staten inse denna förbisedda handikappsgrupp och se till att det blir subventionerat?! Jag känner mig diskriminerad, och rånad.

Kommentarer
Postat av: sis

jag säger som gert fylking, äntligen, och menar självklart updaten. så ögonen är beställda, rånad, minst sagt. till och med dyrare än mina, och då är jag mer blind än dig...slutsats=dina bågar måste varit skitdyra. ja till subventionering annars tror jag man kan få hjälp av sos för sånt där...men vem vill det...?

2008-04-09 @ 15:43:56
URL: http://smalin.blogg.se
Postat av: Anonym

Ok bågarna var inte de billigaste, men de eländiga glasen kostade faktiskt fyra tusen! Och jag håller med dig om att sos inte känns så kul. Får väl börja sälja jultidningar igen...

2008-04-09 @ 17:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0