Lillebror och jag langtbortistan

Hola!
Nu ar jag har! Helt otroligt, pa andra sidan klotet. Sitter i Tegucigalpa, Honduras huvudstad, och har precis atit kinamat pa en galleria à la americana. Globaliseringen...

Har spenderat nagra dagar hos lillebror ute pa landet bland tuppar, hundar, cowboyhattar, tortillas och bonor. Bestigit ett berg och blivit uttittad av befolkningen. For att inte tala om all lask man har tryckt i sig. En liter slinker latt ned nar det blir morgon, middag, kvall. Oavgjort i cola vs pepsi an sa lange dock. Malins favorit torde bli bananlask, garna med banansockerkaka for den perfekta smakupplevelsen. Ska jag ta med ett smakprov?

Har blir det becksvart lite efter fem och stromavbrotten kommer och gar sa Marthin och jag har roat oss med att spela yatzy i ficklampans sken och leka lite med den totalt loco hunden Mariposa, som Marthin har mutat hyfsat snall med kakpaket och diverse matrester (framfor allt sant som han inte gillar, smugglar ut fran bordet och ser ut att vara en exemplarisk gast med tom tallrik).

Marthin propsar pa att jag ska ta upp de attackerande myggorna men som vanligt gillar inte utlandska mygg mig sa jag har sluppit undan. De svenska myggens alskling ar antligen fredad! Det som daremot ar vart att namnas ar som valnligt den hysteriska trafiken, upp till kamp for svensk ordning! Och balten...

Imorrn bar det ivag till Copan for att kika pa lite mayaruiner. Sju timmar pa buss med uppehall i den varningsstamplade staden San Pedro Sula, tanker inte satta foten utanfor busstationen... Hoppas pa nagra harliga dagar dar innan karibiska kusten vantar. Tyvarr latt oversvammad for tillfallet men det borde val hinna torka upp? 

Till sist maste jag val hylla mina utomordentliga spanskakunskaper. Hola, si, no och gracias racker val? Och quanto (hur mycket) sa klart. Jag har ju lillebror som tolk om det skulle strula till sig, sa till mig att om nagon ber en stiga in ska man inte svara -stig in! 

Kram, kram pa er alla mina lasare! (Mamma och pappa)



  


Kommentarer
Postat av: syster

jag ar ocksa en flitig lasare sadetsa. bananlasken kan du lamna den klarar jag mig utan...ni verkar ha det kanoners...vill ocksa...halsa lillebror och sa ses vi sen kanonbruna i januari. jag ska sola maxat de sista tva veckorna som kommer spenderas i thailand. later! och kram kram.

2007-12-25 @ 14:24:00
URL: http://smalin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0