Johannesburg

Har nu glatt vaknat till en stralande harlig morgon har i stan. Tankte passa pa nu nar internet ar lattillgangligt att skriva nagra ord till. Kom ju gott och val ivag igar. Det storsta problemet var nog denna elandiga mobil. Borjade med att jag skulle vara smart och inte ta med min dyrmob utan istallet en gammal en som kunde forsvinna undan pa resan utan problem. Tyvarr kollade jag inte att det skulle fungera utan nar jag kvallen innan flyget ska ga sitter i Uppsala upptacker jag att moben ar last och mitt sim funkar inte. Jaha det blir val den nya telefonen da tanker ni. Men nej da, Elin har ju inte tagit med sig laddaren till denna! Ok, batteriet racker ett tag anda om jag snalar sa jag kan iaf ringa lite i borjan och stamma traff med min kompis och sa. Sur men med modet uppe gar jag och lagger mig. Upp kl 2.50 och buss till Arlanda. Innan avfard med flyget tankte jag kolla om nagra sms kommit och satter pa telefonen. Ta da. Det gar inte! Sim-kortet sitter nameligen kvar i den gamla telefonen.
Sa nu ar jag pa resa med en dyr telefon som inte ens fungerar.

Men nu har allt lost sig! Traffade Tarryn pa flygplatsen utan problem (en supertrevlig kompis till min kompis Frida som jag ska mota upp imorgon). Hon har tom en telefon jag kan lana sa nu ar det bra att skaffa ett sydafrikanskt sim!
Allt annat gick som lugnet sjalv och jag kom smidigt fram, med alla vaskor.
Idag ska jag guidas lite i Jo'burg, i de delarna man kan vistas i. Solen ar pa topp och forst ska jag nog sitta lite och sola i Tarryns harliga tradgard. I kvall blir det nattbuss till King Williams Town, ligger i Eastern Cape, den sydostliga delen av Sydafrika. Ska bli sa kul att fa traffa Frida! Far bara se om presenterna inte smalt bort innan. Marabou, mmm.

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att du är framme och välbehållen..



kram Anna (som kanske, kanske fått en lgh för bara 5000 kr..)

2008-09-30 @ 13:09:38
URL: http://anabrd.blogg.se/
Postat av: Ida

Kul att du är framme. Väntar med spänning på lite bilder också... /kram Ida

2008-10-02 @ 19:02:54
Postat av: Maria

Välkommen till en ny kontinent! Du, kanske blir det vinprovning där borta?

2008-10-05 @ 16:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0